Головна » 2018 » Березень » 15 » Компетентнісний підхід в освітньому просторі
12:39
Компетентнісний підхід в освітньому просторі

 

Освіта – найважливіша
із земних благ, якщо
вона найвищої якості
.

 

«Компетентнісний підхід як основний напрям модернізації сучасного освітнього простору»,- у контексті такої теми пройшов тренінг для педагогів опорного закладу «Івано-Франківська ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Івана Франка»

14 березня на запрошення адміністрації школи тренінг провела методист відділу освіти Яворівської РДА Оксана Майхер.

Тренінгові заняття сприяють і захоплюючому процесу пізнання, і цікавому спілкуванню, розширенню досвіду і пошуку ефективних шляхів розв’язання даного питання.

Під час заняття О.М.Майхер наголосила на концептуальних засадах реформування середньої освіти, розкрила сутність поняття «навчання впродовж життя» (17 січня 2018 р. схвалено редакцію ключових компетентностей для навчання впродовж життя – рекомендації 2018/0008 (NLE) Європейського Парламенту та Ради ЄС).

Учасники тренінгу розглянули «канву» розвитку учня: ключові компетентності і наскрізні вміння. Компетентнісний підхід пов’язаний із особистісно-орієнтованим навчанням, що потребує трансформації змісту освіти, перетворення моделі «для всіх» на суб’єктивні надбання одного вихованця. При цьому акценти зміщуємо від накопичення знань, умінь на формування в учнів здатності успішно діяти в конкретній ситуації.

Педагоги, які прагнуть до особистого зростання, самовдосконалення, беруть активну участь у роботі тренінгів, не бояться експериментувати, проявляти творчість, креативність, шукати виходи із нестандартних ситуацій.

Оксана Миколаївна запропонувала колегам обмінятися думками щодо підготовки компетентнісно орієнтованого уроку. Працюючи в групах, учителі розглянули інтерактивні методики навчання: метод «Асоціативний кущ»; зробили графічний запис ступеня SWOT – аналізу; Діамантову діаграму.

Роль учителя - фасилітатора полягає в організації самостійної роботи учнів. Педагоги дискутували, яким має бути компетентнісно-орієнтований урок, як підготувати такий урок, відмітивши, що сучасний урок в контексті компетентнісного підходу вимагає значного підвищення професійної майстерності вчителя, доозброєння новими знаннями, методами і технологіями, в умінні організувати свою працю на досягнення успішного результату. Тільки реалізація прагнення провести завтрашній урок краще за сьогоднішній визначає особистість сучасного педагога.

Учасники тренінгу висловили вдячність Оксані Майхер за професіоналізм, активність, командну гру.

О.Тлуста

 

Категорія: Опорна школа | Переглядів: 258 | Додав: Leonid