Головна » 2018 » Березень » 18 » Навчання вчителів, які працюватимуть у 1-их класах Нової української школи з 1 вересня 2018 року
21:19
Навчання вчителів, які працюватимуть у 1-их класах Нової української школи з 1 вересня 2018 року

 

«У реформуванні школи ми робимо акцент на діяльнісному навчанні, навчанні, яке виховує допитливість. Ми зараз готуємо нове освітнє середовище в початковій школі… Крім того, для нас дуже важливе навчання вчителів, тому що будь-які нові методики та обладнання без відповідної підготовки педагогів не працюють. Ми повинні зрозуміти, що саме хочемо інтегрувати в НУШ і апробувати, зокрема, стосовно підготовки вчителів – як і коли вони мають використовувати нові методики, працювати з дітьми з цим обладнанням» - зазначає міністр освіти Лілія Гриневич.

На виконання наказу МОН України від 15 січня 2018 року № 34 «Про деякі організаційні питання щодо підготовки педагогічних працівників для роботи в умовах Нової української школи» проводиться навчання вчителів Нової української школи.

Відповідно до п.3 цього наказу інститути післядипломної педагогічної освіти проводять підготовку тренерів для підвищення кваліфікації педагогічних працівників відповідно до Концепції «Нова українська школа» із розрахунку: 1 тренер для групи від 20 до 35 осіб та організовують підвищення кваліфікації педагогічних працівників відповідно до укладених графіків.

Як результат, було обрано педагогів (вчителів початкових класів), які пройшли відповідне навчання і на сьогодні як підготовлені тренери розпочали проводити підвищення кваліфікації вчителів, які впроваджуватимуть Державний стандарт початкової освіти у 2018/2019 навчальному році,  у своїх адміністративних одиницях (в окремих випадках – у суміжних адміністративних одиницях).

Одним із тренерів, який проводить відповідне навчання, є учитель початкових класів опорного закладу «Івано – Франківська ЗОШ імені Івана Франка» Марія Яхницька.

Як розповідає Марія Павлівна, шлях навчання як тренера НУШ є важким, однак цікавим і надихаючим.

«Навчання як тренера при впровадженні Нового державного стандарту загальної  початкової освіти  розпочалося у вересні 2017 року. Це були перші кроки великого шляху, в першу чергу, шляху змін власної свідомості та певних пріоритетів.

У період 02.10 – 06.10.2017 року я, як тренер для вчителів, взяла участь  у програмі навчання «Ми творимо НУШ».

Згодом, з метою сприяння розвитку освіти в Україні, Міністерством освіти та науки України було підписано меморандум про взаєморозуміння з компанією LEGO FOUNDATION. Відповідно до меморандуму та з метою забезпечення всебічного розвитку дитини, створення сприятливого розвивального простору, в освітній процес початкових класів передбачено впровадження ігрових та діяльнісних методів навчання.

У зв’язку з цим, відбулося навчання педагогічних працівників (тренерів для вчителів), які брали участь у  програмі навчання «Ми творимо НУШ». Навчання проходило у лютому 2018 року у м.Львові на базі НВК «Один, два, три». Це було справді захоплююче та мотивуюче…».  

14 листопада 2017 року  Марія Яхницька  (як педагогічний працівник (тренер), який брав участь у  програмі навчання «Ми творимо НУШ»), стала учасницею  круглого столу за підсумками впровадження засад Нової української школи у практику роботи вчителів майбутніх 1-их класів, який пройшов у м.Львові, КЗ ЛОР ЛОІППО.

«Безумовно, важливим моментом в навчанні є онлайн – освіта на освітній платформі EdEra. Цей етап підвищення кваліфікації дозволяє отримати практичні навички управління класом, навчитися методикам компетентісного та інтегрованого навчання», -  наголошує учитель.

12 березня 2018 року Марія Павлівна пройшла черговий етап навчання як тренер для вчителів, яке відбулося у Львівській СЗШ №23.

Наступне заняття – 19 березня 2018 року.

Як тренер, Марія Павлівна активно працюватиме впродовж лютого – квітня 2018 року  (саме у ці терміни Комунальним закладом ЛОДА «ЛОІППО» організовано підвищення кваліфікації педагогічних працівників, які працюватимуть у 1-их класах НУШ з 1 вересня 2018 року).

«У роботі кожного досвідченого і високопрофесійного вчителя з часом настає  емоційне вигорання та «ефект стелі» - відчуття, що рости уже нікуди. Однак навчання у тренерській школі відкрило цілий світ нових можливостей, серед яких методика гри як потужний інструмент у роботі з учнем, інтегроване навчання тощо», - зізнається Марія Павлівна.

Банальні запитання: Навіщо учитель приходить до школи? Навіщо туди ідуть діти початкових класів?

Відповіді: учитель – навчати, діти – за позитивом.

Отож, мотивації не збігаються.

Діти ще не вмотивовані вчитися, вони ідуть пізнавати нове, робити маленькі й значущі для себе відкриття, які даруватимуть радість й відчуття власних можливостей та спроможностей.

Тож нове завдання вчителя – дарувати позитив, надихати, мотивувати.!!!

Марія Ліскевич – Карпа

Вікторія Сташко

 

Категорія: Опорна школа | Переглядів: 126 | Додав: Leonid