Головна » 2018 » Квітень » 4 » Професійний розвиток педагогічних працівників опорних закладів та їх філій
11:50
Професійний розвиток педагогічних працівників опорних закладів та їх філій

 

2 квітня Підляська З.Б. провела тренінг на тему:

«Демократія в освіті. Чому демократичний урок - це ефективно і як його організувати?»

Зоряна Богданівна наголосила, що основою тренінгу  є підготовка молодої людини до громадянської активності в суспільстві та в демократичній правовій державі.

 “Кроки до демократії”:

  • навчати критичному мисленню, прийняттю рішень, розв’язуванню проблем
  • вчити спілкуватися, ставити питання, представляти різні точки зору
  • заохочувати до співпраці, вчити як відстоювати власну думку і як досягати компромісу
  • створювати ситуації, в яких учні безпосередньо визначають і розв’язують конкретні суспільні проблеми

Були використані :  вправа “Правила”, “Знайомство”, “Очікування», гра «Острів’яни та поселенці»,  де вчителі розігрували конфлікт та демократично його вирішували.

Також вчителі розробили вимірні маркери демократії:

  • Мотивація до навчання через пов’язаність із потребами реального світу
  • Проблемна ситуація
  • Запитання, які висловлюють учні
  • Висловлення своїх поглядів і переконань
  • Уважне слухання з боку вчителя (не перериваємо, не блокуємо)
  • Навчання через діяльність, гру
  • Когнітивні гачки, або досвід учня - основа навчання (апелюємо до досвіду дитини)
  • Навчання, що виходить за рамки класу (використання вивченого на практиці)
  • Інтерактивні методи, партнерське навчання (частка на уроці у відсотках)
  • Самооцінювання-взаємооцінювання-критеріальне оцінювання
  • Наявність тактовного зворотного зв’язку, відкритість до критичних зауважень (рефлексивність)
  • Вибір власного способу розв’язання проблеми

 

На завершення Зоряна Богданівна  підвела підсумки, що демократичні цінності відповідають Новій Українській Школі і Державному стандарту початкової освіти:

Визнання талановитості кожної дитини:

  • індивідуалізація освітнього процесу;
  • диференціація;
  • інклюзія;
  • відсутність дискримінації і сегрегації.


Визнання цінності дитинства:

  • право дитини на відпочинок, на рух і гру під час навчання
  • Радість від пізнання нового:
  • спонукання до формулювання запитань

Розвиток незалежної особистості:

  • право на висловлення власної думки;
  • Право на власну стратегію розв’язання проблеми;
  • право на помилку

 

Підляська З.Б.

 

 

Категорія: Опорна школа | Переглядів: 88 | Додав: Leonid