Головна » 2018 » Квітень » 19 » Семінар директорів опорних закладів Львівщини. Основні тези
19:39
Семінар директорів опорних закладів Львівщини. Основні тези

 

«Відповідальність директорів шкіл
зростає разом зі свободою!»
Роман Шиян

   19 квітня 2018 року у стінах КЗ ЛОР «ЛОІППО» відбулася чергова зустріч директорів опорних закладів Львівщини з очільниками освітян області Любомирою Мандзій, Романом Шияном, Мирославою Товкало, Іриною Сислюк.

   Тема, що об’єднала лідерів освіти Львівщини – «Нова українська школа: від документів до практики».

   Основні тези зустрічі:

  • опорні школи – не назва, а суть діяльності;

 

  • загрози та виклики НУШ:
  • консерватизм учителів та середовища;
  • навчання → забава, гра (забава забавою, а знання де?!);
  • велика наповнюваність класів;
  • непристосованість приміщень;
  • фінансування.

 

  • можливості НУШ:
  • міцні знання учнів не шляхом фактажу, а дослідництвом, експериментуванням, власним конструюванням – «Ми приходимо до знань через досвід, через вміння, через гру. Однак гра – не заради гри, а заради досвіду!»;
  • кооперативне навчання (таким чином загроза великої наповнюваності класів стає можливістю) – «Головне, щоб дитина висловила свою думку і була почутою в кооперативній групі. Завдання учителя – моніторити процес – чи усі в «процесі», чи кожна дитина реалізована»;
  • дитиноцентризм.

 

  • Структурні компоненти уроку (перший клас) НУШ:
  • ранкове коло (зустріч);
  • дослідницька проблема;
  • діяльність учнів (кооперативне навчання, індивідуальне, групове);
  • конкретний результат (продукт) праці;
  • рефлексія («Що я маю з цим (отриманим результатом) робити? Навіщо це?»).

 

  • Індикатори НУШ на уроці (або Як не сплутати НУШ зі «старою цукеркою в новій обгортці»:

 

№п/п

Індикатор

Чи відображений на уроці й наскільки? (примітки)

1.

Мотивація учня через пов’язання змісту уроку з потребами реального світу

 

2.

Формулювання проблемної ситуації /проблемного завдання

 

3.

Кількість запитань, які висловлюють учні

 

4.

Висловлення власних поглядів і переконань

 

5.

Можливість вибору для учнів власного способу розв’язання проблеми

 

6.

Уважне слухання з боку вчителя (не перериваємо, не блокуємо) – тактовність зупинки

 

7.

Навчання через діяльність, гру

 

8.

Досвід учня – основа навчання (кількість звертань до досвіду дитини)

 

9.

Навчання, що виходить за рамки класу (використання вивченого на практиці, екскурсії, навчання в бібліотеці, музеї)

 

10.

Інтерактивні методи, партнерське навчання

 

11.

Самооцінювання – взаємооцінювання – критеріальне оцінювання

 

12.

Наявність тактовного зворотного зв’язку

 

 

   Отже, попереду в освітян – нові горизонти.

   А в найближчих планах очільниці освітянської спільноти Львівщини Любомири Мандзій – зустрічі в районах з питання пілотування нового стандарту початкової школи, проведення обласної освітянської неконференції, Академія директорів, кава на Фестивалі освіти у Львові…

 

P.S. Ще декілька цікавих тез:

- Можливий процес розцентралізації шкіл уже в наступному, 2019, році;

- На перші класи 2018 – 2019 навчального року, в які прийде навчатися 5 і більше дітей, будуть виділені кошти на нове освітнє середовище й ці класи йтимуть як окремий клас (не в комплекті). На класи, в які прийде на навчання менше 5 учнів, кошти виділені НЕ БУДУТЬ;

- Важливим моментом у змісті НУШ є імпровізація й театралізація!!!

 

З повагою, Марія Ліскевич - Карпа

 

 

 

Категорія: Опорна школа | Переглядів: 92 | Додав: Leonid