Головна » 2017 » Листопад » 4 » Школу майбутнього творимо сьогодні
06:34
Школу майбутнього творимо сьогодні

 

НУШ виходить з того, що у центрі освітнього процесу – дитина, а не методика. Стосунки будуються на партнерстві  між учителем, учнем, батьками, а також співпраці педагогів між собою.

Одним із завдань такої співпраці була спроба скласти планування розвитку ЗНЗ на теперішньому етапі, проектуючи майбутнє школи.

2 листопада продовжили роботу курси підвищення кваліфікації педагогічних працівників на базі опорного закладу «Івано-Франківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Івана Франка», ініційовані і організовані ЛОІППО. Тема: «Нова українська школа. Впровадження концепції в освітній процес опорної школи.» У контексті даної теми розглядалось питання : планування розвитку ЗНЗ.

Заняття провели доцент кафедри освітньої політики ЛОІППО Дуда О. Д. і старший викладач цієї кафедри Козлова Л. І.

Оскільки традиційне управління вже є недостатнім і малоефективним, саме стратегічне планування, управління освітнім процесом є дієвим засобом у визначенні пріоритетів розвитку, критеріїв успіху школи майбутнього.

Провідною ідеєю, що розкриває суть стратегічного управління є ідея перенесення центру уваги керівництва різних рівнів на зовнішнє оточення для того, щоб вчасно реагувати на зміни, що відбуваються у ньому та передбачати майбутнє.

Співпраця між членами педколективу є більш ефективною, коли кожен педагог працює над виконанням одних і тих же завдань, поділяючи спільні цінності.

Орися Дмитрівна наголосила на зовнішніх і внутрішніх чинниках, що спричиняють особливу гостроту проблеми якості шкільної освіти.

Важливо перед самим процесом планування ЗНЗ дати відповіді на питання: що? навіщо? Ваш погляд у майбутнє.

Це і є напрямком для розроблення цілей і завдань. Адже бачення майбутнього школи є спрямовуючою силою  її розвитку.

Стратегічне планування школи включає:

а) стратегію системних змін;

б) стратегію модульних змін;

в) стратегію локальних змін.

Відтак педагоги працювали у школах за методикою SWOT, яка передбачає аналіз сильних і слабких сторін, можливостей і загроз діяльності закладу. Лідерами шести шкіл обрали: Ганзюк Л. І., Білоус О. М., Нечай М. І., Сташко В. В., Кухар І. І.

Педагоги, що об’єднались  у школи, проявили поінформованість в існуючій ситуації, здатність до змін, дискутували, виявили зацікавленість у постановці цілей і завдань, перейнялися почуттям обов’язку та аналізом  перспектив.

Структура плану розвитку школи.

  1. Вступ.
  2. Місія.
  3. Пріоритети.
  4. Цілі.
  5. Завдання.
  6. Проекти для реалізації.

 

Після аналізу SWOT лідери шкіл озвучили пріоритети ЗНЗ.

  • Підвищення якості освіти
  • Професійний ріст педагога.

Пропонуємо розглянути план розвитку ЗНЗ, який представляла кожна школа. В атмосфері розуміння і доброзичливості, високого професійного рівня викладачів Дуди О. Д. та Козлової Л. Г. праця слухачів курсів була плідною і результативною.

Йдемо в ногу з життям, працюймо по-новому, адже зміни – це ми. До нових зустрічей!

 

 

Категорія: Опорна школа | Переглядів: 114 | Додав: Leonid