Головна » Статті » Педради

Педрада


Середня загальноосвітня школа І - ІІІ ст.ім.І.Франка

смт Івано - Франкове


Педагогічна рада

27.04.2012р.


Про дотримання нормативних і законодавчих актів щодо організації індивідуальної форми навчання.


Одним із результатів гуманістичної освіти та виховання можна вважати становлення людини, що поважає себе та інших, здібної до співчуття, готової до вільного гуманістичного орієнтованого вибору й індивідуального інтелектуального зусилля, патріота своєї держави, громадянина, професіонала.

Успіх підготовки учнів з особливими потребами до самостійного життя, соціально-трудової адаптації та інтеграції в суспільство багато в чому залежить від ефективності корекційно-виховної роботи з ними. Тому, що слово корекція означає соціально-організований педагогічний процес, спрямований на послаблення, а в подальшому – на подолання недоліків розвитку, запобігання їм та сприяння розвиткові дитини з особливими потребами в цілому з метою максимального наближення до норми.

Досліджуючи питання даної освіти можемо говорити про те, що не тільки самі діти з особливими потребами мають проблеми під час адаптації у звичайному навчальному закладі. Певну необізнаність, насторожливість, іноді й навіть ворожість виявляють до таких дітей їхні однолітки й навіть дорослі.

У нашій школі, на жаль, майже в кожному класі навчаються діти з так званими особливими потребами. До таких учнів належать діти з розладами зору, слуху, мовлення, опорно-рухового апарату, затримкою психічного розвитку, емоційно не стійкі, діти-лівші.

У нашій школі за 2011-2012 навчальний рік навчалося за індивідуальною формою, за програмою спеціальної загальноосвітньої школи інтенсивної корекції 1 учень (9 клас), за програмою спеціальної загальноосвітньої школи для розумово відсталих дітей 2 учнів (3 клас, 7 клас) і за програмою загальноосвітньої школи – індивідуальне навчання 6 учнів – 3 клас – 1 учень, 5 клас – 2 учнів, 6 клас – 1 учень, 8 клас – 1 учень, 10 клас – 1 учень.

У грудні місяці у школі видано наказ директора № 176 «Про ведення ділової документації з учнями, що навчаються індивідуально», з якого слідує, що є документи, які обов’язкові, щодо організації індивідуального навчання. І так, згідно заключень діагностичних засідань ПМКК, медичних висновків районної лікувально-консультаційної комісії, заяв батьків, наказів відділу освіти Яворівської райдержадміністрації № 1098-К, 1173-К, 1026-К, 1025-К, 1289-К, 1403-К, 1444-К, 1472-К, 47-К дозволено у школі проводити індивідуальні заняття за відповідними програмами.

Індивідуальні заняття сплановані вчителями і психологом школи, проводяться за розкладами затвердженими директором і погодженими з батьками. Ведуться спеціальні журнали обліку індивідуальних навчань, на кожного учня заведена особова справа, є алфавітний номер. Заняття проводяться у спеціально відведених класних приміщеннях корпусів № 1 і № 2 і за домашньою адресою.

Щодо ведення необхідної документації з організації індивідуального навчання у СЗШ є все у відповідності до вимог. Це і:

  • подання директора у відділ освіти

  • накази по школі

  • відомості про учнів

  • висновки лікувальної установи

  • розклад уроків.

З даними учнями проводяться різні форми роботи, пишуться контрольні роботи. У районний відділ освіти подається інформація про результати контрольних замірів знань учнів, що навчаються за корекційними програмами за індивідуальною формою навчання. У кінці навчального року вчителі пишуть коротку характеристику про навчання, здобутки учня і його поведінку.

У школі до потреб вчителів, що навчають індивідуально є відповідна література:

  • Методичні рекомендації щодо організації індивідуальної форми навчання учнів

  • Навчальні програми

  • Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах

  • Проект «Сучасне розуміння корекції та соціальної адаптації дитини»

  • Статті із журналів, газет про індивідуальне навчання

  • Вимоги до написання характеристик

  • Концепція державного стандарту спеціальної освіти дітей з особливими потребами.

Підставою для направлення дитини на діагностичне обстеження в психолого-медико-педагогічній консультації є стійка неуспішність дитини у засвоєнні змісту навчальної програми, специфічні труднощі в оволодінні навчальним матеріалом, очевидне відставання чи відхилення від норми у розумовому розвитку, порушення поведінки та патохарактеристичні особливості.

Учитель покликаний не виправляти помилки, недоліки природної організації дитини,а максимально використовувати свої професійні можливості для знаходження такої форми, що відповідає рівню культури суспільства, природному і творчому потенціалу дитини. Дитина – не лише й не стільки об’єкт впливу, скільки джерело культурного і професійного зростання самого вчителя.

В основі державної політики політики вирішення освітніх проблем вище названих категорій дітей є наміри якомога раніше дійти до кожної дитини, яка має порушення у розвитку і максимально допомогти їй самій та її родині, забезпечуючи гідне людини життя, соціальний км форм та освітньо-трудову реалізацію. Щоб виконати таке завдання державної ваги, починати необхідно з обліку, збору статистичних даних і створення єдиного реєстру про кількість таких дітей. У нашій школі є такі статистичні дані, які забезпечує соціальний педагог школи Гриньків Наталія Романівна.

Заслухавши та обговоривши інформацію заступника Онипко Л.А. про дотримання нормативних і законодавчих актів щодо організації індивідуальної форми навчання педагогічна рада вирішила:

  1. Всьому колективу вчителів школи працювати над проблемою сьогодення – збереження здоров’я дітей та формування здорового способу життя, як цінності.

  2. При проведенні індивідуальних занять вчителям враховувати психічні і фізичні особливості учнів.

  3. Вчителям на індивідуальних заняттях в повному обсязі використовувати наочність, роздатковий матеріал, включати ігрові моменти.

  4. Вчителям, що працюють індивідуально, строго дотримуватись Вказівки до ведення «Журналу індивідуального навчання».

  5. Психологу школи Ізбянській С.А. використовувати на заняттях серію корекційних вправ та ігор, для розслаблення м’язів руки, зняття спазмів, виконувати вправи для органів артикуляційного апарату.

  6. Заступнику Онипко Л.А.

  • вести постійний контроль за веденням вчителями «Журналу індивідуального навчання».

  • при навчанні учнів слідкувати за дотриманням нормативних і законодавчих актів, щодо організації індивідуальної форми навчання.

Категорія: Педради | Додав: (13.02.2013)
Переглядів: 3675