Головна » Статті » Накази

Про підсумки роботи шкільної бібліотеки за 2014-2015 н.р.

Відділ освіти

Яворівської райдержадміністрації

 

Івано-Франківська ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Івана Франка

Яворівської районної ради Львівської області

 

Наказ

 

10.06.2015                    №01-05/104

 

Про підсумки роботи шкільної

бібліотеки за 2014-2015 н.р.

 

Бібліотека – це світ відкриттів, світ творчості, де формується читач-творець. Сучасну школу неможливо уявити без інформаційного простору, який створюється за допомогою бібліотечного комплексу. Бібліотека стала центром, де забезпечується доступ до різноманітної інформації. Бібліотекар школи надає методичну, практичну, індивідуально та професійну допомогу учням, вчителям, батькам у підборі навчального матеріалу. Визначну роль у цьому процесі відіграє книга. Бібліотека обслуговує 700 читачів. Наша шкільна бібліотека містить фонд підручників, який зберігається у книгосховищі окремо від книжкового фонду. В книгосховищі підручники розташовані по класах. Фінансування заходів, пов’язаних із створенням, поповненням і використанням фонду підручників здійснюється за рахунок державного бюджету. Бібліотека сприяє інформаційному забезпеченню навчально-виховного процесу, самоосвіта педагогів та учнів, проведенню дозвілля, науково-методичному та пізнавальному пошуку читачів. Багатогранна робота ведеться з популяризації книжкового фонду, вихованню бережливого становлення до книги, до шкільного підручника. Колектив школи постійно бере участь в огляді – конкурсі „Живи, книго!” Дирекція, вчителі, бібліотекарі глибоко продумують, розробляють заходи до проведення огляду – конкурсу. З метою якісного і довготривалого збереження підручників бібліотекарями разом з активом читачів була розроблена „Пам’ятка учасникам огляду – конкурсу „Живи, книго!” У кожному класі обладнано методичний куточок „Живи, книго!” , а також створені пости, які стежать за станом підручників. Були визначені обов’язки класних керівників. Спільна робота вчителів і бібліотекаря дає можливість дітям не розминутися з розумною книгою, виховати гідних громадян незалежної держави. Класними керівниками протягом І-го семестру були проведені на батьківських зборах бесіди з учнями та батьками про бережливе ставлення до книги.

Між класами запровадили змагання на краще збереження підручників. Бібліотекар в кожному класі проводять бесіди про збереження навчальної книги.

Актив бібліотеки є незамінним помічником бібліотекаря в роботі рейду перевірки підручників у кожному класі. Разом з ними були визначені критерії оцінювання стану підручників, виявлені класи-переможці. Активісти разом з бібліотекарями разом перевіряли підручники, вимагали підклеїти, обгорнути і знову принести на перевірку ті підручники, які мали на то потребу. Після рейду перевірки були підведені підсумки огляду-конкурсу у кожному класі і взагалі по всій школі.

У 2014-15 навчальному році наша школа досягла 83,1% збереження підручників. Всі учні школи добре підготувалися до огляду. З початкових класів бібліотекар приділяє велику увагу вихованню культури читання учнів-читачів. Різноманітна діяльність педколективу і бібліотекаря була спрямована на виховання в учнів бережливого ставлення до підручника і книги взагалі. В наслідку цієї діяльності все більше учнів прилучається до літератури, вчаться берегти книгу, поважати працю тих, хто її створює. Так для учнів 7-х класів в цьому навчальному році були проведені бібліотечні уроки „Подорож книжковим містом” та „Книги треба берегти-кращі друзі нам вони”. Метою цих уроків є формування в учнів вмінь і навичок самостійного, свідомого читання книг. Учні вчаться орієнтуватися у різноманітних джерелах інформації, прилучатися до використання довідкової літератури. Добрими помічниками бібліотекарів є актив читачів. Ці юні книголюби активно допомагають бібліотекарям у пропаганді серед одноліток бережливого ставлення до книги. . Це і робота з боржниками, і допомога в роботі з новими підручниками, і проведення бібліотечних уроків, і рейди перевірки стану підручників, і ремонт пошкоджених, зношених книжок.

Читацький актив з інтересом проводить бібліотечні уроки в молодших класах. Молодші школярі після проведення бібліотечних уроків краще орієнтуються у великому океані книжкового світу. Спільно з активом читачів в цьому році були проведені такі бібліотечні уроки:

  • „Бібліоподорож” – для 1-4 класів

  • „Нам без книжок ніяк не можна” – для 5-8 класів

  • „Твій помічник – бібліографія” – для 9-11 класів

  • Провели доброчинну акцію «Подаруй книгу шкільній бібліотеці».

Навчити школярів любити книжку – завдання бібліотекарів і педагогів школи. Тому велика увага приділяється виробленню навичок користування бібліографічною інформацією, вихованню культури читання. Спільно з активом випускаємо інформаційні бюлетені на нову літературу, складаємо рекомендаційні списки:

індивідуальні:

  • „Яке диво ці казки”

  • „Гортаючи сторінки казок”

  • „Світ твоїх захоплень”

  • „Домашній зоопарк”

  • „Що? Де? Коли?”

групові:

  • „Що читати з астрономії”

  • „Твоя країна-Україна”

Разом з активом створюється картотека „Що нам читати” за розділами:

  • „Книжки про все на світі”

  • „Казки”

  • „Вірші”

  • „У зеленому царстві”

  • „Оповідання про дітей”

  • „Про сміливих і відважних”

Сьогодні нашу школу неможливо уявити без сучасного інформаційного простору, який створюється за допомогою бібліотечного комплексу. Бібліотекар навчає читачів користуватися джерелами інформації, орієнтуватися у підборі літератури з певної теми. В умовах відродження національної культури вся робота проводиться в пошуках нових форм і методів по забезпеченню інформаційних потреб учнів. Бібліотекарі школи являються також і бібліографами, які систематично надають бібліографічні довідки, тематику яких визначають події в житті країни, знаменні дати, а також теми домашнього завдання з шкільних предметів. Бібліотекарі навчають учнів регулярно читати газети і журнали, систематично використовувати їх у навчанні.

Тож резерви шкільної бібліотеки у справах інформаційної роботи далеко не вичерпані. Постійний пошук нових, ефективних технологій, робота над вдосконаленням підбору фонду бібліотеки, тісний зв’язок з батьківським комітетом, педколективом сприяють утвердженню бібліотеки як інформаційного і освітнього центру.

У квітні учні школи із адміністрацією школи організували і провели урок – зустріч з поетом Іваном Пазином. Урок сприяв популяризації творчості поета серед учнів, привівав любов до художнього слова, поезії. На зустрічі поет декламував свої вірші.

9 травня 2015-го року в школі відбулася творча зустріч учнів та вчителів з авторкою поетичних збірок «Мій світ», «На стику двох тисячоліть», «Веселкові струни», «Солодкий дощ», землячкою, колишньою випускницею школи Марією Павлівною Помірчою.

Такі зустрічі є шкільною традицією, діти ознайомлюються із творчістю поетів Яворівщини. Після кожної зустрічі для шкільної бібліотеки поети дарують свої книги.

Бібліотекар школи прийшла до висновку, що в своїй роботі треба використовувати таку форму, як видання шкільної газети. До цього нас підштовхнула добре поставлена робота з активом читачів, тісний зв’язок з обдарованими учнями – літераторами та бажання інформувати учнів про роботу бібліотеки, освітлення масових заходів, та можливість привернути більше уваги до читання та сучасної книги.

В умовах оновлення суспільства, відродження національної культури вся робота проводиться в пошуках нових форм і методів роботи. З метою залучення дітей до читання, та розширення можливостей використання книги шкільна бібліотека підтримує тісний зв’язок із селищною дитячою та дорослою бібліотеками. Бібліотекарі постійні гості в класах, де проводять масові заходи по улюблених творах українських поетів. Школа і бібліотека виступають, як однодумці щодо творчого читацького розвитку учнів. Ось чому так важливо бібліотекарям разом із педколективом прилучати учнів до вдумливого читання книги, виховувати в них потребу поповнювати свої знання, поширювати свій кругозір

При розробці бібліотечних уроків для учнів середніх та старших класів, бібліотекар

прагне, щоб ці уроки були цікавими, емоційними, доступними за змістом, відповідали

фізіологічним і психологічним особливостям даної вікової категорії. Багато нового учні

дізналися під час таких уроків: «Енциклопедії і довідники», «Каталоги і картотеки

шкільної бібліотеки», «Все про довідниковий апарат» та інші.

Виходячи з вищенаведеного.

НАКАЗУЮ:

 

1. Шкільному бібліотекарю Пенко У.М.:

1.1. Провести повну інвентаризацію навчальних підручників і визначити рівень забезпечення учнів підручниками на 2015-2016 н.р.

/до 20.08. 2015року/

1.1. Удосконалити систему проведення загальношкільної акції «Живи, книго!», розробити і затвердити план її проведення.

/ до 01.09. 2015 року/

1.2. Розробити нові критерії і підходи до проведення традиційної акції «Живо, книго!», «Подаруй бібліотеці книгу».

/до 10.09. 2015 року/

1.3. Розробити і провести цикл заходів до Всеукраїнського Дня бібліотек.

/до 20.09. 2015 року/

1.4. Активізувати роль шкільної бібліотеки у проведенні виховних заходів на

базі бібліотеки.

/протягом року/

1.5. Забезпечити систематизацію і дієву роботу книжкових полиць з

організацією їх публічних презентацій.

/протягом року/

1.6.Продовжити практику проведення узагальнених оглядів методичної пошти і нових надходжень до бібліотеки.

/до 01.09.2015 року/

1.7.Урізноманітнити форму проведення тижня дитячо-юнацької книги у 2015-2016 н.р.

/ протягом року/

 

1.8. Ввести в практику роботи ради бібліотеки щоквартальний аналіз стану виконання затвердженого плану.

/ протягом року/

1.9. Ширше залучати спонсорські кошти для поповнення книжкового фонду бібліотеки та збільшення кількості дитячих передплатних видань.

/систематично/

 

1.10. Продовжити роботу щодо пропаганди книги серед учнів та їх батьків як найбільшого надбання людства.

/систематично/

2. Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника

директора школи з навчально-виховної роботи Шаблінського І.М.

 

 

Директор школи М.Ліскевич-Карпа

 

 

З наказом ознайомлено:

 

І.Шаблінський

 

У.Пенко

Категорія: Накази | Додав: (17.06.2015)
Переглядів: 8136