Головна » Статті » Накази

Про підсумки роботи з обдарованими дітьми за І семестр 2016 - 2017 н. р.

Відділ освіти

Яворівської райдержадміністрації

 

Івано-Франківська ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Івана Франка

Яворівської районної ради Львівської області

 

Наказ

04.01.2017                                                                                                                          №

 

Про підсумки роботи з

обдарованими дітьми

 за І семестр 2016 - 2017 н. р.

 

Відповідно до Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових і спеціальних дисциплін, турніри, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт та конкурси фахової майстерності, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 18.08.1998 р. №305, згідно плану роботи школи, з метою пошуку, підтримки, розвитку творчого потенціалу, створення належних умов для виявлення та підтримки талановитої молоді, розвитку її інтересів, схильностей та природних обдарувань у школі була спланована та проведена значна робота та налагоджена система роботи з обдарованими учнями, що забезпечило участь найбільш обдарованої учнівської молоді у І-ІІ етапі Всеукраїнських олімпіад, у І етапі конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН, у конкурсах різноманітного спрямування як на шкільному, так і на районному та обласному рівнях.

Шкільна програма роботи з обдарованими дітьми була спрямована на реалізацію програми «Обдарована молодь», державних стратегій та основних завдань, викладених у цій програмі, розв’язання проблем, пов’язаних з пошуком, навчанням, вихованням та розвитком обдарованої молоді, забезпечення її соціально-педагогічної підтримки, гарантованою державою.

Педагогічний колектив школи упродовж І семестру здійснював належну роботу  для забезпечення результативності навчально-виховного процесу,  оволодіння учнями базовими, загально-навчальними вміннями і навичками, які були спрямовані на розвиток індивідуальних здібностей кожної дитини та створення умов для самореалізації.

Інтелектуально розвинена дитина сьогодні повинна мати не тільки високий коефіцієнт розумового розвитку. Ці якості не можуть гарантувати успіх в особистому та професійному житті. Останнім часом неабиякого значення набувають інші здібності: комунікативні навички, соціальна адаптованість, особистісні компетенції. В Івано-Франківській школі продовжив свою роботу інтелектуальний клуб «Ерудит», який дає можливості застосовувати здобуті знання в нестандартній ситуації. Саме участь в організації й проведенні ігор дає учням шанс виявити вміння планувати особисту діяльність і діяльність інших, розвивати навички спілкування, лідерські здібності. Роботу клубу курують вчителі: Дацко Оксана Степанівна (вчитель історії), Волошин Наталія Миколаївна (Вчитель української мови і літератури), Буковинська Наталія Михайлівна (вчитель математики, керівник творчої групи), Кокоцька Марія Миколаївна (вчитель математики) та Ольшанська Оксана Романівна (вчитель біології).

            У першому семестрі відбулося два засідання інтелектуального клубу. На першому визначили структуру роботи та завдання на наступний рік. Вчителі здійснили розподіл роботи з учнями по вікових категоріях, визначили структуру роботи клубу та завдання на наступний рік. Учні отримали завдання для роботи з науковою, енциклопедичною, науково-популярною літературою, мережею Інтернет з метою підготовки до конкурсів, предметних олімпіад, організації дослідницької роботи.          Була визначена мета роботи клубу - виховання пізнавального інтересу, створення  позитивної мотивації навчання і освіти, формування вмінь і навичок самоосвіти, розвиток пізнавальної активності та самостійності, консолідація учнів для підвищення їхнього інтелектуального рівня, навчання нестандартно мислити, формування в школі атмосфери творчого пошуку .

            Після проведення І, ІІ етапів предметних олімпіад з базових дисциплін відбулося друге засідання клубу. Вчителі провели моніторингове відстеження рівня інтелектуальних досягнень учнів в олімпіадах.  Клуб поповнився новими учасниками. Вони отримали завдання створення власного портфоліо. А саме такі учні: Зінчук Ю.(9-А), Уляновська Б.(9-В), Кучма ю.(8-А), Діжак О.(11-Б), Онацко А.(6-В), Лагно К.(7-А), Вовк В.(7-Б).

На наступному засіданні у лютому планується ознайомити учнів з різними видами інтелектуальних ігор та їх правилами, здійснити вибір гри та підготовку сценарію.

 У підлітковому віці діти найбільше схильні до об’єднань за інтересами, до діяльності, яка має більш нерегламентований характер. Тому  для дітей більше підійде робота у клубному об’єднанні. Відвідування клубу не може бути обов’язковим. Проте клуб має свій актив, навколо якого гуртуються ті, хто проводять у клубі стільки часу, скільки можуть. 
     Метою є виявлення та розвиток інтелектуальної обдарованості, розширення світогляду та академічних знань учнів, формування світоглядних цінностей, навичок самоосвіти; розвиток організаторської та лідерської обдарованості у старших підлітків та молоді; виховання морально-вольових якостей; організація альтернативних форм проведення змістовного дозвілля.

 Інтелектуальний клуб «Ерудит» має свою емблему, девіз та клубний гімн. Програма навчання у клубі розрахована на два роки і має циклічний характер. Клуб працює за напрямками: розвиток пізнавальної активності, як основи інтелектуального розвитку; інтелектуальні ігри;  інтелектуальна творчість.

Протягом цього року зібрано банк даних таких дітей школи. Дані учні виконали творчу роботу по складанні і оформленні власного порт фоліо, які впорядковані по навчальних ланках. Також вчителями, кожен з яких координує роботу в певній віковій ланці, зібрано та опрацьовано банк завдань для подальших інтелектуальних ігор. Проводились зібрання клубу для координації подальшої роботи.

Як було зазначено, згідно з річним планом роботи школи на 2016-2017 навчальний рік, одним з пріоритетних завдань педагогічного колективу стало виявлення, навчання та розвиток обдарованих дітей. У рамках реалізації цього завдання були проведені такі заходи: перегляд та поновлення шкільного банку обдарованих дітей; створені порт фоліо обдарованих дітей.

З метою пошуку, підтримки, розвитку творчого потенціалу обдарованої молоді у школі було проведено І етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін в умовах достатньої організації та відповідно графіка.

В другому  етапі взяло участь  43 учнів, що становить 11,3% від загальної кількості учнів 6-11 класів. Аналіз робіт учасників ІІ етапу олімпіад свідчить, що більшість учнів має глибокі знання з основ наук, уміє правильно давати оцінку явищам і подіям, чітко й грамотно висловлювати свої думки. Слід відмітити окремих учнів, які досягнули найкращих результатів у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін.

Так, з української мови та літератури стали переможцями: Рябошапка Вікторія(11Б), яка посіла ІІ місце, вчитель Волошин Н.М.,  Василишин Лілія (10А) -  ІІІ місце, вчитель Пиріг Л.М., Лагно Констянтин (7А) – ІІІ місце, вчитель Мороз Т.О.,  з англійської мови стали переможцями: Фолюш Олег  (11Б) – ІІІ місце, вчитель Лозинський В.М.; Василишин Лілія (10А) -  ІІІ місце, вчитель Білоус О.М.; з біології стали переможцями:  Василишин Лілія (10А) - ІІІ місце, вчитель Ольшанська О.Р.; з  математики стали переможцем: Лагно Костянтин (7А) – ІІІ місце, вчитель Кокоцька М.М.; Дадак Мирон (8А) – ІІІ місце, вчитель Горонна С.Я., з хімії стали переможцями: Кавас Вікторія (8А) – ІІІ місце, вчитель Окулова О.В.;   Василишин Лілія (9Б)  – ІІІ місце, вчитель Окулова О.В.; з географії стала переможцем Кучма Юлія (8А) – ІІІ місце, вчитель Кропельницька О.В.; з фізики став переможцем Лагно Констянтин (7А) – ІІІ місце, вчитель Ларкіна Л.І.; з екології стали переможцями: Горонна Олена (10А) - ІІІ місце, вчитель Ольшанська О.Р.; Глова Анастасія (11Б) - ІІІ місце, вчитель Ольшанська О.Р.; з історії стала переможцем Сташко Людмила (11А), вчитель Довбій М.І.; з трудового навчання став переможцем Сташко Руслан (9А), вчитель Кучма С.С.; з основ християнської етики стали переможцями: Дадак Тетяна (8А) – ІІІ місце, вчитель Юзишин М.М.Олексійчук Владислав – ІІІ місце, вчитель Юзишин М.М..

Протягом другого семестру учні були активними учасниками шкільних, районних акцій, екологічних уроків, конкурсів.

Так, в цьому навчальному році: протягом 7-8 листопада 2016 року в нашій школі було проведено міжнародний конкурс «Бобер». Шкільним координатором цього конкурсу була вчитель інформатики та математики Волошин Зоряна Михайлівна. Участь у цьому конкурсі взяли участь учні, 5-А,Б класів, 7-Б,В класів, всього 11 учасників. Відмінний результат отримали такі учні:Тузяк Діана – 5-А клас, Федечко Софія – 5-А клас, Скеба Юлія – 5-Б клас, добрий результат отримали такі учні: Занько Христина – 5-А клас, Гануляк Дмитро – 5-А клас, Голубенко Олег – 7-Б клас, Бойко Дмитро – 7-В клас, Бальцар Каміла – 7-В клас, Бахматюк Максим – 7-В клас, Дутка Володимир – 7-В клас.

            За підсумками ІІ етапу ХVІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика, Лазурко  Анастасія учениця 5А класу, вчитель Борис З.С., посіла ІІ місце.

Серед учасників ІІ етапу VІІ Міжнародного мовно - літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка у 2016 - 2017 н.р.молоді  Конкурс Т.Шевченка Гунька Софія, яка посіла  ІІІ місце, вчитель Борис З.С.

У грудні місяці проходить традиційна акція Всеукраїнської екологічної ліги «Збережи ялинку». Мета акції – схилити громадян України відмовитися від передноворічного винищення хвойних дерев та показати шкідливі наслідки передноворічного вирубування хвойних дерев. Акція спрямована не тільки на попередження незаконної рубки сосен та ялин, а й на формування громадської думки про «ялинкову» проблему шляхом пропаганди заміни живих дерев на композиції з гілля. Створити відчуття свята, радісного очікування новорічного дива можна й без знищення дерев. Набагато цікавіше прикрашати соснові чи ялинові гілки, виготовляти традиційні українські «ялинки» – дідухи з колосків, калини, створювати новорічні композиції, які можуть стати гарним подарунком для рідних і друзів та прикрасять домівку, шкільну аудиторію чи робочий кабінет.

Дана акція проводилась за сприяння адміністрації заповідника «Розточчя». Діти разом із  вчителем географії Завідією Н.Я. та працівниками заповідника виготовили та прикрасили хвойні новорічні композиції, якими згодом прикрасили власні домівки замість зрубаних у лісі дерев. На екологічному дійстві були присутні: Ентоні Пірс –волонтер «Корпусу миру» США, директор заповідника «Розточчя» Ярослав Семенович БОВТ, керівник екологічного гуртка «Юні друзі природи «Горбань Любов Ігорівна, науковий співробітник заповідника Хомин Ігор Гнатович, голова учнівського братства школи Олена Горона, заступник голови Анастасія Михалейко, учасники екологічного гуртка Аліна Крисова, Ірина Піцишин, Віталій Буза.
            Після завершення роботи діти привітали присутніх з прийдешніми святами і подарували працівникам заповідника одну з композицій та новорічні вироби виготовлені власноруч.

Учасниками VII Всеукраїнської конференції учнівської молоді «Мій рідний край, моя земля очима сучасників», яка 11-13 листопада 2016 року проходила у м. Миколаїв, стали учні 8А класу Кавас Вікторія і Плесак Назарій. В рамках конференції працювали 6 секцій. Львівщина представила свої дослідження у роботі секції «Екологічне краєзнавство». Плесак Назарій (керівник роботи Тиховська Д.І.) поділився власним досвідом добування вогню способом тертя та висвітлив небезпечну проблему спалювання сухої трави і опалого листя. Про «Вклад Митрополита Андрея Шептицького у становлення заповідної справи на Розточчі» доповіла Кавас Вікторія (керівник  роботи Плесак С.М., керівник гуртка при Яворівському НПП).

Всього в роботі конференції взяли участь 38 делегацій з 18 областей та 16 районів (міст) Миколаївської області, загалом 156 учасників.

16 жовтня  2016 року у Львівському національному університеті імені І. Франка відбувся обласний турнір юних біологів. Участь у ньому взяли 11 команд з Львівської області. Яворівський район представляла збірна команда з 5 учасників, в якій були представлені три школи: Івано – Франківська ЗОШ І-ІІІ ступенів імені І.Франка, Новояворівська ЗОШ І-ІІІ ступенів №3, Яворівська ЗОШ І-ІІІ ступенів №3. Учні нашої школи Василишин Лілія 10Б клас, Рябошапка Вікторія 11Б клас, вчитель Ольшанська О.Р., були у складі районної команди.  По кількості набраних балів команда Яворівського району посіла ІІ місце.

У період з 14 по 24 листопада у школі проводився тиждень з безпеки дорожнього руху. У плані роботи був проведений конкурс малюнка серед учнів 5-6 класів. кращими роботами визнано малюнки учнів Великопільської Юліани (5Б), Валько Софії (6Б), Могилат Христини (6В), вчитель образотворчого мистецтва Ганзюк Л.І.

Учні школи брали участь у І етапі конкурсу малюнка «Професіологічне дерево родини», де учні зобразили  професійні династії своєї родини. Кращими роботами були Плесак Софії (6В), Могилат Христини (6В), Бундза Ореста (6Б), Валько Софії (6Б), Пирожик Ангеліни (7А), Лозинської Софії (7А), вчитель Ганзюк Л.І..

            Важливе місце в навчально-виховному процесі займає спортивно-масова робота. Так в районних змаганнях з метання м’яча  серед загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів Яворівщини, Городна Юля (10А) посіла ІІІ місце, Кунтий Тарас (11Б) посів ІІ місце, вчитель Пучак М.І.. У змаганнях на першість Яворівського району з легкої атлетики серед шкіл І-ІІІ ступенів команда юнаків посіла ІV  місце, команда дівчат VІ місце, серед одинадцяти команд шкіл району, вчитель Пучак М.І..

            Команда школи (учні 6 класів), посіла сьоме місце з футболу, серед одинадцяти команд шкіл району, вчитель Фединяк І.Я..

В І семестрі 2016-2017 навчального року в школі створювались умови для реалізації творчих здібностей учнів. Педагогічні працівники та адміністрація школи проводили моніторингові дослідження у навчальній та виховній роботі. Визначався рейтинг учнів по класах, по школі, рейтинг класів.

Основою роботи з обдарованими дітьми у нашій школі стало реальне знання їхніх потенційних можливостей, прогнозування потреб і моделей розвитку особистості, створення чіткої системи роботи з названою категорією учнів, здійснення пошуку, відбору, творчого розвитку обдарованої, талановитої учнівської молоді в галузі науки, культури, мистецтва, спорту, створено сприятливі умови для реалізації потенціальних можливостей дітей.

            Враховуючи усе вище вказане, можна зробити висновок, що у школі склалась належна система роботи з обдарованими та здібними учнями. Відстежується позитивна динаміка результативності роботи педагогічного колективу у цьому напрямку.

         Враховуючи, що робота з обдарованими учнями є пріоритетним напрямком,  слід звернути увагу на проблеми, що потребують вирішення. А саме на:

- необхідність покращення системи роботи з підвищення рівня досягнень обдарованих учнів з математики, інформатики зарубіжної літератури;

- незначний відсоток учнів, які беруть участь у Всеукраїнській Інтернет-олімпіаді;

- відсутність учасників та переможців олімпіад та конкурсів-захистів, турнірів обласного, Всеукраїнського рівнів.

З метою забезпечення системного підходу до супроводження цілорічної особистісно – орієнтованої підготовки здібних і обдарованих учнів у 2016 - 2017 навчальному році, виходячи з вищенаведеного

 

НАКАЗУЮ:

 

1.Вважати роботу з обдарованими дітьми у І семестрі 2016-2017 навчального року задовільною.

 

2. Вчителям предметникам

2.1Продовжити роботу з метою виявлення та розвитку творчого потенціалу та здібностей обдарованих учнів школи.

2.2 Залучати учнів до участі і Інтернет-олімпіадах.

2.3Розробити  заходи щодо підготовки учнів  до участі у Всеукраїнських предметних олімпіадах.

2.4Систематично оновлювати банк даних здібних, обдарованих учнів школи.

 

3. Керівникам предметних комісій:

3.1Проаналізувати організацію участі учнів у предметних олімпіадах, конкурсах, акціях, змаганнях.

3.2Розглянути на чергових засіданнях питання щодо вироблення системи роботи з підвищення рівня досягнень обдарованих учнів.

4.Винести подяку наступним вчителям за результативну роботу з обдарованими дітьми: вчителям української мови Волошин Н.М., Пиріг Л.М., Мороз Т.О., основ християнської етики Юзишин М.М.,  англійської мови Лозинському В.М., Білоус О.М., біології Ольшанській О.Р., математики Кокоцькій М.М., Горонній С.Я., хімії Окуловій О.В.,  фізики Ларкіній Л.І., географії Кропельницькій О.В., трудового навчання Кучмі С.С., фізичної культури Пучаку М.І., образотворчого навчання Ганзюк Л.І.. 

5.Заступнику директора з навчально – виховної роботи Михайлишин О.З.:

5.1.Постійно підвищувати фаховий рівень педагогів, що працюють з обдарованими учнями, шляхом проведення різноманітних семінарів, тренінгів.

5.2.Для підвищення інтересу до вивчення предметів використовувати можливості позакласної роботи на основі індивідуальної, групової та масової роботи з учнями.

5.3.Залучати школярів до науково-дослідницької роботи в Малій Академії Наук.

5.4.Питання організації роботи з обдарованими та здібними дітьми, стан та досвід організації позакласної роботи систематично розглядати на засіданнях педагогічної або методичної ради, шкільних предметно-методичних комісіях.

5.5.Продовжити здійснення персонального моніторингу результативності діяльності вчителів школи  щодо роботи з обдарованими та здібними учнями.

 

6.Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

 

                                                                   Директор школи                          М. Ліскевич – Карпа

 

З наказом ознайомлено:

                     Михайлишин О.З.

                     Тлуста О.П.

                     Волошин Н.М.

                     Пиріг Л.М.

                     Борис З.С.

                     Буковинська Н.М.

                     Волошин З.М.

                     Ларкіна Л.І.

                     Завідія Н.Я.

                     Тиховська Д.І.

                     Овчаренко М.І.

                     Гриньків Н.Р.

                     Малішевський Ю.П.

                     Шаблінський І.М.

                     Окулова О.В.

                     Довбій М.І.

                     Юзишин М.М..

 

Категорія: Накази | Додав: (07.02.2017)
Переглядів: 2143