Головна » Статті » Накази

Про підсумки виховної роботи  за І-ий семестр 2017-2018 н.р.

Відділ освіти

Яворівської районної державної адміністрації

Опорний заклад

«Івано - Франківська загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів імені Івана Франка

Яворівської районної ради Львівської області»

81070, смт Івано - Франкове, вул. І.Франка, 1, тел. (0259)3 - 35 - 72

 

Наказ

 

03.01.2018                                                                                                       №01-05/

 

Про підсумки виховної роботи

 за І-ий семестр 2017-2018 н.р.

     Виконуючи завдання і реалізуючи основні принципи виховної роботи, педагогічний колектив школи орієнтуються на нормативно – правову базу з питань виховної роботи, а саме Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Концепцію виховання дітей та молоді», «Концепцію громадянського виховання», «Національну доктрину розвитку освіти», «Конвенцію про права дитини», «Декларацію прав дитини», «Основні орієнтири виховання …» та нормативно – правові акти, документи Міністерства освіти і науки України, обласного управління освіти, органів місцевого самоврядування.

     Для їх реалізації у школі був розроблений план виховної роботи навчального закладу та плани виховної роботи класних керівників. Ці плани охоплюють всі напрямки виховання: патріотичне, правове, моральне, художньо-естетичне, трудове, фізичне, екологічне, превентивне та включають в себе календарні, традиційні шкільні свята, заходи, конкурси, міські заходи щодо втілення національної програми  « Діти України», «Комплексної програми профілактики злочинності і бездоглядності», «Програми профілактики ВІЛ-інфекцій», Програми, затвердженої Міністерством освіти і науки України «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», заходів щодо зміцнення моральності та утвердження здорового способу життя.

       В основу діяльності школи покладено принцип гуманізму, демократизму, незалежності від політичних, громадських та релігійних організацій, поєднання загальнолюдського і національного взаємозв’язку, розумового, морального, фізичного і естетичного виховання, науковості, диференціації, індивідуалізації змісту і форм освіти, розвиваючого характеру навчання.

     Виховна робота школи була спрямована на вирішення таких завдань:

• створення умов для розумового, духовного, морального, фізичного розвитку учнів;

• турбота про здоров'я учнів, пропаганда здорового способу життя;

• естетичне, екологічне та трудове виховання як одна з складових підготовки учнів до дорослого життя;

•продовження спільної роботипсихолого-педагогічної служби з педагогами, учнями, батьками;

• виховання громадсько-патріотичних якостей завдяки продовженню краєзнавчої та воєнно-патріотичної роботи.

 

     Виховна робота в школі проводились згідно місії школи «Виховання здорової, всебічно розвинутої особистості з активною громадянською позицією» та відповідно до плану роботи школи  на 2017/2018 навчальний рік.

     Виконання завдань і реалізація основних принципів виховної роботи протягом І семестру здійснювалися за основними напрямками:

Ціннісне ставлення до себе

Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей

Ціннісне ставлення до праці

Ціннісне ставлення до природи

Ціннісне ставлення до культури і мистецтва

Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави

 

     Над реалізацією мети і завдань виховної роботи в школі в 2017-2018 навчальному році в І семестрі  працювало 16 класних керівників, педагог-організатор, соціальний педагог, практичний психолог, бібліотекар, заступник директора з виховної роботи.

     Протягом І семестру 2017-2018 н.р. в школі були проведені такі заходи:

  • Свято «День знань»;
  • Свято до Дня вчителя;
  • Свято до Дня захисника України;
  • Осінній вернісаж;
  • Змагання «Козацькі забави»;
  • Свято до Дня Гідності і Свободи
  • Андріївські вечорниці;
  • «Різдвяний вертеп»;
  • Проведення акцій: «Сирітське деревце», «Від серця до серця», «Незабутка пам’яті», «Запали свічу»;
  • Тижні безпеки життєдіяльності в період осінніх та зимових канікул.

Учні школи брали  участь в районних заходах:

  • Конкурс «Сурми звитяг»;
  • Патріотична гра «Козацькі забави»
  • Конкурс  «Різдвяні канікули».
  • Туристичному зльоті школярів Яворівщини
  • Змагання з легкої атлетики та футболу.

     Кожному з напрямків приділяється особлива увага.

       І. Ціннісне ставлення до себе.

     Ціннісне ставлення до свого фізичного "Я"  - це  вміння  особистостіоцінювати свою зовнішність, тілобудову, поставу, розвиток рухових здібностей, фізичну витривалість, високу працездатність, функціональну спроможність, здатність відновлювати силу після фізичного навантаження, вольові риси, статеву належність, гігієнічні навички, корисні звички, стан свого здоров’я та турбуватися про безпеку власної життєдіяльності, здоровий спосіб життя, активний відпочинок.

     Ціннісне ставлення до свого психічного "Я" передбачає вихованість удітей та учнівської молоді культури пізнання власного внутрішнього світу: думок, переживань, станів, намірів, прагнень, цілей, життєвих перспектив, ідеалів, цінностей, ставлень. Важливо навчити зростаючу особистість сприймати себе такою, якою вона є, знати свої позитивні і негативні якості, сприяти формуванню з неї реалістичної Я-концепції, готовності та здатності до самовдосконалення, конструктивної самокритичності.

     Ціннісне ставлення, до свого соціального "Я" виявляється у таких ознаках: здатності орієнтуватися та пристосовуватися до нових умов життя, конструктивно на них впливати; визначенні свого статусу в соціальній групі, налагодженні спільної праці з дорослими та однолітками; вмінні запобігати конфліктам, справедливому і шляхетному ставленні до інших людей.

     З метою  попередження та протидії можливим загрозам життю та здоров’ю  вихованців, у школі проводилися заходи безпеки на можливі ризики виникнення надзвичайних ситуацій, терористичних актів, диверсій, мінування. У вересні 2017 року був проведений Місячник безпеки життєдіяльності учнів «Увага, діти на дорозі!», під час якого вчителем основ здоров’я Завідією Н.Я. був проведений конкурс малюнку на асфальті серед учнів 5-11 класів. Також класними керівниками проведено бесіди і години спілкування: «Правила безпеки при переході вулиці» (Ольшанська О.Р., 6-А; Мороз Т.О.,  7А; Підляська З.Б., 5-Б), «Види перехресть» (Тиховська О.А., 5-А), «Безпечна дорога до школи» (Борис З.С., 6-Б; Кучма С.С., 6-В), «Правила дорожнього руху» (Завідія Н.Я., 9-Б; Нечай М.І., 7-В; Самотея Н.А., 7-Б).

     Щомісячно проводилися заходи  щодо навчання дітей  засобам захисту від впливу небезпечних факторів, викликаних надзвичайними ситуаціями, наданню домедичної допомоги. Також класними керівниками 5-11 класів періодично проводились бесіди та інструктажі з безпеки  життєдіяльності на такі теми «Правила поведінки з опалювальними приладами (чадний газ)», ( Тиховська Д.І., 9-А; Юзишин М.М., 11-А), «Наслідки спалювання сухої трави» (Підляська З.Б., 5-Б; Нечай М.І., 7-В), «Правила поведінки на льоду» (класні керівники 5-11 класів), «Попередження зараження вірусом кліщового енцефаліту» (Тлуста О.П., 8-Б; Волошин З.М., 8-В), «Правила поведінки на воді» (класні керівники 5-11 класів), «Правила поведінки на залізничному транспорті» ( Ганзюк Л.І.,

8-А), « Правила поведінки в лісі» (Кропельницька О.В., 11-Б).

17 листопада відбулася акція «Запобігти! Врятувати! Допомогти!», де рятувальники 60 ДПРП смт. Івано-Франкове розповіли школярам Івано-Франківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені Івана Франка про Службу порятунку «101», яка стоїть на сторожі життя та здоров’я мешканців Яворівщини.

     Надзвичайники також наголосили на важливості дотримання правил безпеки життєдіяльності під час зимових канікул, у випадку виявлення вибухонебезпечних предметів, також нагадали, як правильно поводитися вдома з газовими та електроприладами, щоб не трапилося лиха, і застерегли від необачних вчинків, адже інколи одна мить може призвести до непоправного.

     Вогнеборці ознайомили дітей із будовою пожежного автомобіля та показали оснащення, яке є на озброєнні в пожежно-рятувальних підрозділах.  Продемонстрували також гасіння умовної пожежі. Дітям дозволили приміряти спеціальне спорядження, котре уже не раз ставало у пригоді за реальних умов.

     Активізувати інтерес до фізичної культури і спорту, здорового способу життя, розвивати прагнення бути фізично здоровою людиною  допомогли різні за тематикою загальношкільні спортивні змагання: відзначення Дня спорту і здоров’я, участь у районному туристичному зльоті, змагання з загально-фізичної підготовки, змагання з волейболу,  футболу, настільного тенісу.

      Команда учнів школи була нагороджена Дипломом відділу освіти Яворівської РДА за І місце у конкурсі «Орієнтування на місцевості» районних туристичних зльотів школярів Яворівщини 1996 – 2016 років.

      У рамках роботи з профілактики тютюнопаління, алкоголізму, наркоманії,  СНІДу,  проводилися: анонімне соціологічне опитування учнів школи з метою виявлення поширення куріння в підлітковому та молодшому шкільному віці, випуск інформаційних бюлетенів «За здоровий спосіб життя». Також в школі проведені: круглий стіл «Наркотики та СНІД» за участю шкільного психолога Ізб’янської С.А. та соціального педагога Гриньків Н.Р., відеолекторій  «Правда про наркотики», години спілкування «Профілактика захворювання на СНІД» класними керівниками 7-11 класів. Вчителем основ здоров’я Завідією Н.Я.  було проведено тренінг на тему «Молодь проти наркоманії і СНІДу)» до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом.

В грудні 2017 року член спілки Черкащини «Твереза Україна» сорбіолог Юрій Оробець провів учням 8-11 класів урок-лекцію на тему «Молодь за здоровий спосіб життя».

         22.11.17 стартував проект "Школа безпечного життя". Відбулось перше заняття –  "Знайомство з поліцейським". Учні радо вітали працівницю поліції Андрущишин Т.Г., яка розповіла їм про основні напрямки роботи поліцейського.

     Під час заняття діти разом із соціальним педагогом Гриньків Н. Р. складали портрет справжнього поліцейського, активно брали участь в обговоренні та дізнавались багато нового про поліцію.

     Учні були в захваті від уроку та виявили бажання стати працівниками поліції в майбутньому

     Класними керівниками у вересні-грудні 2017 року проведено цикл бесід та годин спілкування: «Ще раз про СНІД», « Чи знаєш ти про наслідки шкідливих звичок?» (Волошин З.М., 8-В);   «Що необхідно знати про ВІЛ та СНІД», «Остерігайтесь «Синього кита»», (Самотея Н.А.. 7-Б); «День здоров’я» (Підляська З.Б., 5-Б); «Людські чесноти», «Бережи зір» (Тиховська О.А., 5-А); «Комп’ютерна залежність» (Завідія Н.Я., 9-Б); «Дисципліна – запорука успіхів у навчанні», «Конфлікти» (Кучма О.С., 10 кл.); «Дитяча бездоглядність та її наслідки» (Кропельницька О.В., 11-Б); «Дружбою умій дорожити» (Юзишин М.М., 11-А); «Булінг в школі. Що це таке?», «Життя без насильства», «Моє психологічне Я»   (Кучма С.С., 6-В);  «В здоровому тілі – здоровий дух», «Моє фізичне «Я», « Чи знаєш ти про наслідки шкідливих звичок?» (Мороз Т.О., 7-А); екскурсія селищем, збір лікарських рослин (Тиховська Д.І., 9-А); « День здоров’я», «Як уникнути конфлікту», «Міжнародний день Толерантності» (Нечай М.І., 7-В).

 

ІІ. Ціннісне ставлення до людей, сім’ї, родини

     З метою пропаганди кращих народних та сімейних традицій, творчого розвитку особистості, організації цікавого дозвілля вихованців відбулися:  театралізоване свято «Святий Миколай не обмине жодну хатинку, обдарує кожну дитинку!» для 5-6 класів, спортивне змагання «Тато, мама і я – спортивна сім'я» у 7-А класі (Мороз Т.О.), свято «Дари осені» (Борис З.С., 6-Б), свято «Україна колядує» (Білоус О.М., 6-А), «Свято врожаю» (Кучма С.С., 6-В), анкетування «Пізнай себе» (Нечай М.І., 7-В), анкетування «Найкраща родина» (Ганзюк Л.І., 8-А); анкетування «Дозвілля нашої родини» (Тиховська Д.І., 9-А).

      Виховні години: «Берегині традицій рідного краю» (Підляська З.Б., 5-Б); «День батька» (Тиховська О.А., 5-А); «Я і моя родина» (Тлуста О.П., 8-Б); «Родина – твій оберіг»

(Тиховська Д.І., 9-А); «Бережи честь змолоду» (Нечай М.І., 7-В); «Милосердя і любов до ближнього» (Кропельницька О.В., 11-Б); «Я і моя родина. Повага і любов у сім’ї», «Що таке гуманізм?» (Самотея Н.А., 7-Б); «Тепло родинного вогнища», «Діамантові сльози» (Ганзюк Л.І., 8-А); «День батька» (Волошин З.М., 8-В).

      Шкільний та учнівський колективи отримали Подяку від міжнародного благодійного фонду «Сильні духом» за «примноження шляхетних традицій доброчинності та милосердя, активну допомогу у проведенні акції «Назустріч Мрії VІ», вагомий внесок у благородну справу, прояв громадянського сумління, найкращих людських чеснот, чистих помислів і благочестя»

 

        ІІІ. Ціннісне ставлення до праці.

    Цей напрямок виховної роботи є важливою складовою змісту виховання особистості. Воно передбачає усвідомлення дітьми та учнівською молоддю соціальної значущості праці, розвинену потребу в трудовій активності, ініціативність, схильність до підприємництва; розуміння економічних законів і проблем суспільства та засобів їх розв'язання, готовність до творчої діяльності, конкурентоспроможності й самореалізації за умов ринкових відносин, сформованість працелюбності як базової якості особистості. Трудове виховання є системою виховних впливів, мета яких полягає у морально-психологічній підготовці учнів до майбутньої професійної діяльності.

     У зв’язку з цим в школі проводилися загальношкільні трудові акції: «Я – господар школи» (прибирання закріплених за класами ділянок), «Утримуємо в порядку наші книги і зошити» (ремонт книг і підручників), санітарний день у класі.

     Учні 9-А класу разом з класним керівником Тиховською Д.І. та з працівниками Яворівського НПП проводили маркування лісових культур на екостежці, а з працівниками Лелехівського лісництва – збирали насіння бука.

     Уже 5 років поспіль шкільна волонтерська команда опікується меморіальним похованням часів Першої Світової війни. Учні - волонтери під керівництвом педагога – організатора Мирослави Овчаренко та заступника директора з господарської роботи Галини Цушко традиційно вересневими днями впорядкували територію меморіального поховання. Такі акції сприяють громадянському, військово-патріотичному вихованню учнів, формують історичні та національні цінності, навчають шанувати пам'ять про минуле та критично оцінювати події сьогодення.

    Проведено години спілкування: «Праця – основа життя людини» (Волошин З.М., 8-В); «Шануймо свій час та час інших», «Світ наших захоплень» (Ганзюк Л.І., 8-А); «Різновид професій та їх вибір» (Кропельницька О.В., 11-Б); «Праця – основа життя людини» (Білоус О.М., 6-А); «Ярмарка професій», «Сходинки у доросле життя» (Юзишин М.М., 11-А); «За що шанують українців», «Розподіл обов’язків у класі та їх виконання» (Тиховська О.А., 5-А); «Здібності людини у сучасному світі» (Завідія Н.Я., 9-Б); «Про що говорить втрачений час» (Мороз Т.О., 7-А), а також години психолога «Визначення особистих уявлень про життєвий шлях» (7-В клас); урок-тренінг «Культура праці. Професійне становлення» (Нечай М.І., 7-В); конкурс прислів’їв, приказок і загадок про працю (Підляська З.Б., 5-Б); трудові десанти «Корисні справи» (Кучма С.С., 6-В).

 

          ІV. Ціннісне ставлення до природи

Виховними досягненнями цього напрямку є усвідомлення вихованцями себе як невід’ємної частини природи, вироблення навичок природоохоронної поведінки. В зв’язку з цим у школі  були проведені:

- загальношкільні екологічно-трудові  акції: «Встанови годівничку», «Збережи та нагодуй птахів» (Підляська З.Б., 5-Б); « Первоцвіти», «Збережи ялинку» (Нечай М.І., 7-В; Кропельницька О.В., 11-Б; Ганзюк Л.І., 8-А);

- години спілкування: «Вчимося любити природу» (Мороз Т.О., 7-А; Волошин З.М., 8-В); «Альтернатива ялинці» (Волошин З.М., 8-В); «Екологічна безпека навколо нас» (Завідія Н.Я., 9-Б);

- екскурсії: в Карпати «Національний парк «Сколівські бескиди»» (Кучма С.С., 6-В); м. Славсько, сходження на г.Погар (Кучма О.С., 10 кл.); в «Музей природи» заповідника Розточчя, еколого-краєзнавча експедиція на стежку Івана Франка (Тиховська О.А., 5-А); в Янівський лісовий масив «Знайомство з природою рідного краю» (Самотея Н.А., 7-Б); м. Клевань «Тунель кохання» (Ганзюк Л.І., 8-А; Мороз Т.О., 7-А; Тлуста О.П., 8-Б); в «Музей гербарію» ЛНУ ім. І.Франка (Підляська З.Б. 5-Б);

- екомарафон «Збережи ялинку» (Тиховська О.А., 5-А; Тиховська Д.І., 9-А);

- екокафе з Марією Помірчою (Тиховська О.А., 5-А; Тиховська Д.І., 9-А; Тлуста О.П., 8-Б);

- екоквести: «Стежкою Івана Франка» (Нечай М.І., 7-В); «Навчаючись відпочиваємо (Тиховська О.А., 5-А);

- конкурси: «Золота осінь» (Нечай М.І., 7-В); «Дари природи» (Ганзюк Л.І., 8-А);

- урок-лекція «Довкілля і навчає, і виховує» (Тиховська Д.І., 9-А);

- конференція  в Яворівському НПП до Міжнародного дня вторинної переробки сміття» (Тиховська Д.І., 9-А);

- бесіди: «Навички техніки безпеки на природі» (Нечай М.І., 7-В).

З метою розширення природоохоронної діяльності, спрямованої на збереження і поліпшення стану джерел, річок та водойм України, раціонального використання водних ресурсів, підвищення екологічної і правової обізнаності дітей шкільного віку щодо охорони і оздоровлення водних об’єктів учні нашої школи щорічно беруть участь у екологічно-виховній акції «До чистих джерел». Цьогоріч учні 9-Б класу Прийма Олег, Пельц Наталія, Башко Назар, Пирожик Олег, Козачук Богдан, Василина Павло, Валько Маркіян, класний керівник Завідія Н.Я. та наукові співробітники заповідника «Розточчя» спільними зусиллями врятували від щорічного намулу, який утворюється після спускання води із Янівського ставу внаслідок різкого підняття рівня води у річці Верещиця одне із джерел, яке живить своєю чистою підземною водою річку Верещиця і знаходиться на території заповідника.

 

V. Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави

виявляється у патріотизмі, національній самосвідомості, правосвідомості, політичній культурі та культурі міжетнічних відносин.

     Патріотизм виявляється в любові до свого народу, повазі до українських звичаїв і обрядів, відчутті своєї належності до України, усвідомленні спільності власної долі з долею Батьківщини, досконалому володінні української мовою. Національна самосвідомість - це особиста ідентифікація із своєю нацією, віра в духовні сили та майбутнє; воля до праці на користь народу; усвідомлення моральних та культурних цінностей, знання історії, звичаїв, обрядів, символіки: система вчинків, які мотивуються любов'ю, вірою, волею, осмисленням відповідальності перед своєю нацією. Розвинена правосвідомість виявляється в усвідомленні особистістю своїх прав, свобод, обов'язків, свідомому ставленні до законів та державної влади. Політична культура - це політична компетентність (наявність знань про типи держав, політичні організації та інституції, принципи, процедури й регламенти суспільної взаємодії, виборчу систему), а також лояльне й водночас вимогливе ставлення громадян до держави, її установ, органів влади, здатність брати активну участь в ухваленні політичних рішень.

     З метою вшанування пам’яті осіб, які віддали життя за незалежність і територіальну цілісність України, проявили героїзм у бойових діях при проведенні антитерористичної операції на сході України, героїв Небесної Сотні  в школі проведені  години спілкування «Нам є що захищати» (5-6 класи), «Пам’ятаємо, шануємо…» (8-А), «Вони захищали Батьківщину» (11-А), «Вони захищали наше майбутнє» (11-Б); засідання круглого столу на тему: «Спасибі вам, герої!» (10-11 класи); усний журнал «До Дня Гідності і Свободи» (7-8 класи); уроки-пам’яті.

     Вже традиційними стали в нашому навчальному закладі виховні години, уроки мужності, зустрічі з учасниками антитерористичної операції.

     А напередодні Дня захисника України, що відзначається 14 жовтня у День Покрови Пресвятої Богородиці водночас з Днем українського козацтва, ці заходи набирають глибшого розуміння, усвідомлення почуття гордості за героїчне минуле і сьогодення народу України.

     Адже чи не найактуальнішим питанням останніх років стало питання патріотизму. А прикладом слугує життя тих, хто кожного дня робить все можливе для покращення долі свого народу. В атмосфері єдності та щирості пройшли уроки мужності з учасником АТО Романом Ільчишином у 8-Б (кл. кер. Тлуста О.П.), 7-Б (кл. кер. Самотея Н.А.), 7-А (кл. кер. Мороз Т.О.), 9-Б (Завідія Н.Я.), 9-А кл. (кл.кер. Тиховська Д.І.) та 5-А (кл. кер. Тиховська О.А.).

     В епіцентрі заходів, присвячених Дню захисника України, відбулися традиційні «Козацькі забави». Родзинкою свята для учнів і вчителів був козацький куліш, який з любов'ю приготували випускники школи, бійці АТО, мешканці селища: Роман Ільчишин, Василь Лучків, Когут Роман, Тарас Дадак, Хромчак Олег, Смажевський Петро.

     До відзначення 75-ї річниці з часу створення ОУН – УПА учні 11 класів (вч. Довбій М.І.)  провели учнівську конференцію з історії УПА, на якій було представлено презентацію про жителів селища Івано – Франкове - учасників УПА.

     Одинадцятикласники підготували і провели літературно-музичну композицію «Коли ми вмирали – нам сурми не грали», де пролунали не тільки історичні моменти визвольної боротьби Української Повстанської Армії, але й вірші та пісні того часу.

     З метою поглиблення знань з історії України, відновлення правдивих сторінок, зокрема, стосовно операції «Вісла» у 9-А класі, був проведений урок-конференція на тему «В пошуках істини». Старшокласники опрацьовували довідкову літературу і зібрали досить інформації про дану трагічну подію. Вчитель історії Підляська З. Б. підібрала відеоматеріали, які демонструвались у кабінеті інформатики №1. А вихованці гуртків «Екологічне краєзнавство» (Тиховська Д. І., Плесак С. М.) та «Юні екскурсоводи» (Тиховська О. А.) створили тематичні стіннівки та малюнки-листівки. Дуже раді були гуртківці показати свої роботи Ільчишину Роману – учаснику АТО, який завітав до школи на зустріч з учнями. Велика похвала на адресу дітей ще більше надихнула школярів до вивчення історії рідного краю.

     День Гідності та Свободи учні Івано-Франківської школи відзначили флешмобом, щоб усі учасники відчули причетність до спільної справи – відзначення важкого іспиту для України, «…коли українці продемонстрували свою європейськість, гідність, своє прагнення до свободи.».

     У рамках акції «Незабутній листопад»  Підляська З.Б. – учитель історії , Кубішин О.І. – учитель української мови та літератури, Мурська Л.М. – учитель музики, Пенко У.М. – шкільний бібліотекар підготували історично - літературний альманах, приурочений 99-річниці проголошення ЗУНР. Учні 7-а та 6-а класів декламували вірші, співали стрілецькі пісні: «Гей у лузі червона калина», «За Україну», переглянули документальний фільм «ЗУНР 1918-1919» та відвідали тематично - книжкову виставку «ЗУНР - легендарна сторінка нашої історії» у шкільній бібліотеці.

     Відповідно до наказу відділу освіти Яворівської РДА  у школі проведено ряд заходів щодо вшанування пам’яті жертв геноциду Українського народу 1932-1933 років, голодоморів 1921-1922, 1946-1947 років в Україні.   Класними керівниками 1-11 класів проведені години спілкування, бесіди на тему «Жертви голодоморів», «Уроки пам’яті». У шкільній бібліотеці організована літературно-журнальна виставка на тему «Голод в Україні – геноцид української нації».  Учителями образотворчого мистецтва проведена виставка дитячих малюнків та плакатів «Голодомор 1932-1933 років. Україна пам’ятає». 22 листопада 2017 року проведена акція «Засвіти свічку».

     Члени учнівського Братства під керівництвом педагога - організатора школи Овчаренко М.І. провели акцію «Незабудки пам’яті». Учнівське братство школи (голова братства- Горона Олена) провели  акцію «Незабудка пам’яті» – вшанування пам’яті подій 1932-1933 рр. Кожен клас відзначив на карті України місця штучного голодомору голубими квітами, що визначає загибель майбутнього покоління українського народу у 30-і роки.

Учні 11а класу (вчитель історії Довбій М.І. та класний керівник Юзишин М.М.) провели літературно-музичну композицію «Схилімо голови в скорботі», пам’яті тих, хто загинув від голодомору. Під звучання Реквієму було запалено свічки. Кадри фільму «Голод 1932-1933 рр. в Україні» приголомшили учнів, які вперше побачили справжнє лице страшного більшовицького злочину.

     Уроки пам’яті були проведенні з метою ознайомлення сучасної молоді з трагічним минулим нашого народу; вчити їх бережно ставитися до історії своєї країни, розкривати її як білі, так і чорні сторінки; виховувати здатність кожної дитини на скорботу і пам’ять про мільйони невинно загублених життів, а також розвивати в учнів особистісні риси громадянина України, патріотизм.

     9 листопада в нашій школі відбулося свято до Дня української писемності та мови. Вчителі – словесники Борис З.С. та Кубішин О.І. провели виховні години у 6-Б та 5-Б класах. Учнів було ознайомлено з виникненням писемності, показано красу і багатство рідної мови, її різноманітні можливості. Учні вкотре переконалися, що рідна мова – це духовна святиня, найбільший і найдорожчий наш скарб.

     Школярі ретельно підготувалися: вивчили українські народні пісні, вірші українських поетів, вислови про мову, виготовили листівки та плакати. А учні 9-А класу під керівництвом З.С. Борис підготували відеопрезентацію про зародження та становлення української писемності, про основних діячів, які доклали своїх зусиль до творення сучасної української мови й розповіли цікавинки про писемність молодшим школярам, яких було запрошено на свято.

     А у вересні цього навчального року на Янівському меморіальному комплексі відбулися заходи поховання та вшанування пам’яті загиблих в часи Першої світової війни. «У війни з погляду історичної перспективи немає переможців. Війна – це завжди поразка…».

     Ці слова звучали лейтмотивом на заходах вшанування пам’яті загиблих у світових війнах ХХ сторіччя…

     Загиблих пом’янули хвилиною мовчання. Учні нашої школи вшанували пам'ять полеглих та поклали квіти до монументу.

     Цьогоріч, як і в попередні десятки років, громада селища за участю учнів та учителів школи вшанували пам'ять Івана Франка. 27 травня, в день, коли народився Великий Каменяр, янівчани зібралися в центрі селища біля пам’ятника поета, віддаючи шану людині, для якої над усе було суспільне національне благо.

     По завершенню урочистостей, за сприяння голови селищної ради Семерякка І.І., учні та учителі школи, яка носить ім’я Каменяра, побували на Личаківському кладовищі, ушанувавши пам'ять поета.

 

       VІ. Ціннісне ставлення особистості до культури і мистецтва

формується у процесі естетичного виховання і виявляється у відповідній ерудиції, широкому спектрі естетичних почуттів, діях і вчинках, пов'язаних з мистецтвом. Особистість, якій властиве це ставлення, володіє системою елементарних мистецьких знань, адекватно сприймає художні твори, здатна збагнути та виразити власне ставлення до мистецтва, прагне та вміє здійснювати творчу діяльність у мистецькій сфері. Естетичне виховання спрямоване на розвиток у зростаючої особистості широкого спектра почуттів - здатності збагнути та виразити власне ставлення до мистецтва. Важливим є сприймання об'єктів довкілля як естетичної цінності, ерудиція у галузі мистецтва (володіння системою елементарних мистецьких знань, понять, термінів, адекватне сприйняття художніх творів, творча діяльність в мистецькій сфері), власний погляд на світ, здатність радіти за інших як ознака духовної зрілості.

     В рамках цього  виховного напрямку класними керівниками було проведено:

  • Конкурс «Алло, ми шукаємо таланти» (7-А, Мороз Т.О.);
  • Екскурсії: в театр М. Заньковецької (7-А, Мороз Т.О., 11-Б, Кропельницька О.В.);

м. Дубно (Тараканівський форт, Дубенський замок) – 7-А, 8-А, 8-Б класи; у ЛНУ імені І.Франка на кафедру гербарію та в музей «Зоології» (Михайлишин О.З, Кубішин О.І., 5-Б та 6-Б класи); «Ознайомлення з архітектурними пам’ятками та визначними місцями міста Львова» (Волошин З.М., 8-В. Ольшанська О.Р., 6-А); кінотеатр «KingCross» (Тиховська О.А., 5-А; Кубішин О.І., 5-Б);

  • Відвідування виставки художника Б. Сойки у Новояворівському етнографічному музеї –  класні керівники: Ганзюк Л.І. – 8 А , Мороз Т.О. – 7 А , Борис З. С. – 6- Б, Нечай М.І – 7-В, Тиховська Д.І. – 9-А, Тиховська О.А. – 5-А;
  • Перегляд відеофільму «Стилі в архітектурі стародавніх міст» - 11-Б  (Кропельницька О.В., Чепак Г.П.);
  • Музичну годину «Музика торкається душі» (Кучма С.С., 6-В);
  • Анкетування: «Світ наших захоплень» (Самотея Н.А., 7-Б); «Моя творча діяльність у мистецькій сфері» (Ганзюк Л.І., 8-А).

     У вересні в нашій школі відбулась виставка композицій з овочів і фруктів «Осінній вернісаж», на якій учні 5-11 класів презентували свої роботи. Композиції були різноманітні, багаті на творчість та фантазію школярів.

     Справді визначною мистецькою подією в селищі можна назвати дивовижну зустріч з одним із найпопулярніших та найулюбленіших письменників країни, «батьком українського бестселера», журналістом Василем Шклярем. Свідченням цього є переповнений зал, який об’єднав молодих і літніх людей, юнаків та дівчат місцевого училища та школи, які захоплено слухали відверті думки письменника про країну, націю, посадовців, розуміючи, що автор не тільки озвучує їх, а й принципово діє.Також Василь Шкляр презентував свій новий повстанський роман «Троща». Ця зустріч нікого не залишила байдужим.

     В школі  систематично працює Рада профілактики правопорушень, до складу якої входять вчителі, учні, адміністрація школи, представники батьківської громадськості та правоохоронних органів. На засідання запрошуються як учні, так і їхні батьки. Шкільним психологом та соціальним педагогом постійно проводиться вивчення соціального стану учнів. Особлива увага приділяється роботі з сім’ями, що опинилися в важких життєвих умовах, соціально незахищеним категоріям учнів, учням  схильним до правопорушень. З ними систематично проводиться  індивідуальна робота з метою надання необхідної допомоги. Тісно співпрацює школа з працівниками служби у справах дітей, інспекторами кримінальної міліції, працівниками ДАІ та пожежної охорони(ДСНС). Доброю традицією стало проведення місячника «Закон і ми» та проведення правових брейн-рингів серед учнів 9-11-их класів.(вч. правознавства Довбій М.І., педагог - організатор Овчаренко М.І.).

Важливою ланкою життя учнівського колективу є учнівське самоврядування (Учнівське Братство), де діють різнопрофільні комісії (навчальна,  прес-центр, дисципліни та порядку, друзі природи, загін волонтерів, дозвілля, господарник). Учні класу, попри велику зайнятість, беруть активну участь у житті школи. Члени учнівського Братства систематично  проводяться рейди, конкурси, перевірки, засідання комісій з питань успішності та виховання учнів.  Учнівським Братством школи проводиться  постійний контроль за відвідуванням учнями школи, рейди в мікрорайоні школи з метою виявлення учнів, що без поважних причин пропускають школу.

     Співпраця з батьками посідає також одне з центральних місць у системі роботи нашої школи.  Серед форм  роботи – тематичні батьківські збори, тематичні години спілкування, засідання батьківського комітету, індивідуальні бесіди та консультації, залучення батьків до проведення  позакласних заходів, туристичних походів, поїздок, екскурсій.

     Так, класними керівниками впродовж І семестру були проведені батьківські збори на такі теми: «Адаптація п’ятикласника в учнівському середовищі» (Тиховська О.А., 5-А; Підляська З.Б., 5-Б – спільно із практичним психологом); «Корекція поведінки та подолання неуспішності» (Волошин З.М. 8-В); «Підсумок роботи за І семестр» (Борис З.С., 6-Б); «Морально-етичні цінності» (Тиховська Д.І., 9-А); «Правила спілкування з ровесниками» (Тлуста О.П., 8-Б); «Організація роботи батьківського комітету на 2017-2018 н.р.» (Самотея Н.А., 7-Б); «Булінг у школі. Причини, наслідки і допомога» (Кучма С.С., 6-В – спільно з практичним психологом); «Психічний розвиток дитини та індивідуальні особливості їх врахування», «Роль батьків та їх відповідальність за формування правової культури учня» (Кропельницька О.В., 11-Б); «Аналіз успішності класу та шляхи її підвищення» (Білоус О.М., 6-А; Тиховська Д.І., 9-А); «Життя людини – найцінніший скарб» (Юзишин М.М., 11-А);  «Роль родини в розвитку працездатності учня», «Навчання та виховання поруч ідуть, Безпечна поведінка під час зимових канікул» (Мороз Т.О.); «Духовний світ особистості. Морально-етичні цінності», «Конфлікти з дитиною і шляхи їх вирішення» (Нечай М.І., 7-В); «Кібербулінг. Що це таке?» (Завідія Н.Я., 9-Б),

     Також значне місце у виховній роботі відводиться позакласній роботі.

     В школі працюють такі гуртки:

  • Мистецецтво живого слова (кер. Пиріг Л.М.);
  • Музичне краєзнавство (кер. Скробач Г.М.);
  • Вокальний (кер. Мурська Л.М.);
  • Гіди-перекладачі– анг.мова ( кер. Дмитрук О.М.)
  • Школа безпеки – І гр.(кер. Шаблінський І.М.);
  • Джура – (кер. Завідія Н.Я.).
  • В’язання гачком (кер. Кучма С.С.)
  • Весела палітра – (кер. Чепак Г.П.)
  • «Юні рослинники» - (кер. Ольшанська О.Р.)
  • Шаховий – (кер. Дажура В.С.)

     Дитячі вокальні та музичні колективи нашого закладу продемонстрували різнопланову творчу програму, високий рівень виконавської майстерності та брали активну участь у всіх загальношкільних заходах. Також члени гуртків  школи беруть участь у різноманітних  районних  конкурсах «Сурми звитяги», «Різдвяні канікули» тощо.

     Дипломом ІІ ступеня відділу освіти Яворівської РДА нагороджено шкільний вокально – інструментальний ансамбль «Щедрик» - переможець районного конкурсу «Різдвяні канікули», у номінації «Вокальні ансамблі, окремі виконавці». Дипломом ІІІ ступеня відділу освіти Яворівської РДА нагороджено учня школа Якимовського Тимофія, переможця районного етапу фестивалю «Сурми звитяги», номінація «Солісти – вокалісти». Дипломом ІІІ ступеня відділу освіти Яворівської РДА нагороджено шкільний інструментальний ансамбль – переможець районного етапу фестивалю «Сурми звитяги», номінація «Оркестри та інструментальні ансамблі».

     Усі перераховані гуртки беруть активну участь у позакласній роботі школи.

     Наш опорний заклад тісно співпрацює з Яворівським НПП, заповідником “Розточчя» та іншими природоохоронними організаціями краю.

     Так, у вересні 2017 р. на свято «Веселий гарбуз» у Яворівському НПП зібрались учні нашої школи, їх педагоги та батьки. Програма заходу була насичена діями: це розпис гарбузів (майстер-клас із художнього розпису учнями місцевого ХПТУ-14 під керівництвом Надії Дюг), участь у іграх та забавах «Ходить гарбуз по городу» (4-А клас, класний керівник Кульчицька О. Р.), екобесіди «По землі крокує осінь» (гуртківці 5-А та 5-Б класів, керівники: Тиховська О.А., Плесак С.М.), а також «Гарбуз в народній медицині» (учні 8-А класу, вихованці гуртка «Лікарські рослини», керівник Тиховська Д.І.)

     19 жовтня учні 5-А класу (кл.кер. Тиховська О. А.) та 7-В класу (кл.кер. Нечай М. І.) взяли участь у проведенні еколого-краєзнавчої експедиції на стежці Івана Франка Яворівського НПП в с. Лелехівка. Організацію проведення заходу взяли на себе керівники гуртків «Екологічне краєзнавство» Тиховська Д. І. та Плесак С. М.

     15 грудня 2017 року в приміщенні комунального закладу Львівської обласної ради «Львівський обласний центр краєзнавства, екскурсій і туризму учнівської молоді» відбувся очний етап обласного етапу Всеукраїнського конкурсу екскурсоводів музеїв при навчальних закладах «Край, в якому я живу». У заході взяли участь учні-екскурсоводи шести музеїв.

     Кадук Олена, учениця-екскурсовод музею Івана Франка нашого опорного закладу, посіла ІІ місце (керівник музею – Завідія Наталія Ярославівна) за проведення екскурсії «Безсмертний син – безсмертного народу».

      Отже, можна зазначити, що виховна діяльність у школі проводиться на належному рівні, але поряд з позитивними моментами ще має деякі недоліки, над якими потрібно спільно працювати і вчителям, і учням, і батькам.

     Виходячи з вищесказаного,

 

НАКАЗУЮ:

1.Вважати виховну роботу за І семестр 2017-2018н.р.  такою, що знаходиться на достатньому рівні.

 

2. В.о. заступника директора з НВР Кубішин О.І.:

2.1. Затвердити план  виховної роботи на ІІ семестр 2017-2018 н.р.

2.2. Продовжити роботу по організації та участі як класних колективів, так і окремих учнів школи у позакласних та позашкільних виховних заходах.

2.3. Активізувати участь у роботі методичного об’єднання класних керівників  по впровадженню інтерактивних технологій у методику роботи з дитячими колективами.

2.4. Урізноманітнити способи впливу на учнів, які мають девіантну поведінку, залучити таких дітей до активного шкільного життя.

2.5. Активізувати роботу з профілактики правопорушень серед учнівської молоді

 

3. Класним керівникам 5-11 класів:

 

3.1. Продовжити роботу по організації виховного процесу на основі вивчення та розвитку здібностей учнів. 

3.2. Спільно з працівниками соціально-психологічної служби здійснювати постійний моніторинг учнівського середовища з метою вчасного виявлення та надання необхідної допомоги при захисті інтересів неповнолітніх.

3.3. Систематично підтримувати тісний зв’язок з родинами учнів в яких виховуються учні, схильні до правопорушень, залучати батьків до участі в  роботі Ради профілактики правопорушень.

3.4.  Посилити профілактичну роботу по недопущенню жорстокості та насильства серед неповнолітніх.

3.5. Контролювати стан відвідування учнями школи навчальних занять. Вживати невідкладних заходів щодо попередження пропусків без поважних причин, тісно співпрацювати з  відповідними службами

3.6. Готуючись до проведення виховних годин, активно залучати до підготовки учнів, батьків, урізноманітнити форми проведення виховних годин, використовуючи інноваційні технології.

4. Педагогу- організатору школи Манишин В.Я.:

4.1. Активізувати роботу редакції шкільної газети «Шкільний меридіан».

4.2. Сприяти залученню центрів  учнівського самоврядування до шкільного життя.

 

5. Керівникам гуртків  будувати свою роботу на основі результатів діагностики інтересів та запитів вихованців, залучати талановитих дітей до участі в різноманітних конкурсах, турнірах, змаганнях.   

 

6. Контроль за виконанням наказу покласти на в.о. заступника директора з навчально-

виховної роботи Кубішин О.І.

 

               Директор опорного закладу                  М.Ліскевич-Карпа

 

З наказом ознайомлено:

 О. Кубішин

 В. Манишин

 З.  Підляська           

О. Тиховська

О. Білоус

З. Борис

С. Кучма

Т. Мороз

Н. Самотея

М. Нечай

Л. Ганзюк

О. Тлуста

З. Волошин

Д. Тиховська

Н. Завідія

О. Кучма

М. Юзишин

О. Кропельницька

Л. Пиріг

Г. Скробач

Л. Мурська

Категорія: Накази | Додав: (26.02.2018)
Переглядів: 854